Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności ruchowej podczas odchudzania?

Aby w ogóle warzyć o zgubieniu nadprogramowych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na dobrze zbilansowaną dietę, ale także ćwiczenia fizyczne. Bez dawki ruchu trudno liczyć na spektakularny efekt. Co więcej, nawet jeśli bez sportu uda się trochę schudnąć, to należy liczyć się z utratą jędrności skóry i gorszym wyglądem. Odchudzanie musi być więc połączone z aktywnością ruchową. To jedyny sposób na to, aby cieszyć się lepszym zdrowiem, znacznie mniejszą wagą, a jednocześnie świetnym wyglądem.

follixin zamówienie – Na Wypadanie Włosów

Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności ruchowej podczas odchudzania?
Rezygnacja z ruchu w czasie walki o szczuplejszą sylwetkę to przede wszystkim ryzyko, że po skończeniu diety szybko wystąpi efekt jojo. Do tego dochodzi zmniejszenie masy mięśniowej, co skutkuje pogorszeniem wyglądu. Pojawić mogą się także takie problemy, jak zatrzymanie wagi, spadek nastroju, a wreszcie zmniejszony zapał do odchudzania. Trzeba pamiętać, że aktywność fizyczna wiąże się z intensywniejszym wytwarzaniem endorfin , które określane są mianem hormonów szczęścia. Kiedy więc regularnie ćwiczymy, mamy lepszy nastrój, a w efekcie lepiej się czujemy. Poza tym łatwiej zgubić znienawidzone kilogramy, gdy ćwiczymy.

Deficyt kalorii sposobem na szybsze efekty
Godzina aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności to spalone około trzysta kalorii, czyli tyle, ile dostarczymy sobie, jedząc niewielki posiłek. Jeżeli postawimy na o wiele bardziej wymagającą dyscyplinę, organizm spali nawet blisko tysiąc kalorii. Codzienna aktywność ruchowa sprawia, że o wiele łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wtedy można myśleć o pozbyciu się przynajmniej kilku nadprogramowych kilogramów.

Kształtowanie mięśni
Mięśnie kształtują się jedynie podczas aktywności fizycznej. Tylko wówczas możemy też myśleć o tym, że nasze ciało – mimo tego, że jego waga się zmniejsza– będzie nadal jędrne oraz estetyczne. Trzeba pamiętać równocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największej kalorii w czasie spoczynku. Z tego powodu warto zadbać o to, by była ona nieustannie rozbudowywana. Jeśli nie będziemy regularnie trenować, a dieta będzie uboga w witaminy i minerały, błyskawicznie zauważymy , że tkanka mięśniowa wyraźnie się zmniejszyła. Ubytek mięśni to nie tylko gorszy wygląd, ale też znaczące osłabienie kości. A to może oznaczać duże problemy o charakterze zdrowotnym.

Dodaj komentarz